Dieta dla twojego dziecka od A do Z

Jeśli twój przedszkolak rośnie jak na drożdżach, jest coraz większy i mądrzejszy żeby nie zbrakło mu ważnych witamin i składników mineralnych nauczymy cię komponować jadłospis.

Jeżeli twój przedszkolak chce codziennie jeść kluski z ketchupem, chleb z nutellą albo parówki badź frytki nie pozwól mu na to. Przedszkolak w okresie intensywnego rozwoju potrzebuje pożywienia które dostarczu mu odopowieniej dawki energii  i zaspokoi potrzeby rowijającego się organizmu.

Co i jak podawać ponieżej przedstawiamy ogromny wybór od A do Z:

A jak AWOKADO bardzo bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe mi potas, Dziecku bardzo zasmakuję sałatka z tym owocem badź sos guacamole czyli rosztarte awokado z sokiem z cytryny

B jak BRZOSKWINIE  pyszne, zdrowe, zawierają dużo witaminy PP, A i potas. Jeśli twoje dziecko nie przepada za brzoskwiniami to możesz kupić mu nektarynki

C jak czarna porzeczka źródło witaminy C, witamin z grupy B, magnezu, potasu. Jeden minus, którego dzieci strasznie nie lubią to cierpki smak, można jednak dodać garść porzeczek do owocowego kompotu albo zrobićich sok i polać nim lody

D jak dynia ma mnóstwo karotenoidów i potasu a dzieci uwielbiają zupę dyniową

E jak estetyka dziecko bardzo lubi i chętnie je ze swojego kolorowego talerzyka i swoją ulubioną łyżeczką, zachęć je by pomagało ci w przygotowaniu posiłku, nakryło do stołua przedewszystkim zjedz razem z dzieckiem. Jadanie wspólnych posiłków jest bardzo ważne zbliża rodzinę i wszyscy mają chwilę żeby pobyć ze sobą

F jak figi jeśli twoja pociecha domaga się czegoś słodkiego to posmuń mu garść suszonych fig są bardzo słodkie i kaloryczne ale bardzo zdrowe zawierają dużo błonnika pokarmowego, potasu i magnezu

G jak gotowanie dzieci powinni jeśc potrawy gotowane a nie smażone, ponieważ zawierają mniej kalorii, są lekkostrawne. Zeby potrawy nie straciły ważnych witamin i składników mienralnych należy je przyrządzać na parze lub blanszować

H jak herbata najlepiej przyrządzać herbatki ziołowe i owocowe, doskonale gaszą pragnienie, wzmagają apetyt, unikaj granulatów rozpuszczanych w wodzie, które maja niewiele wsolnego z herbata a zawierają dużo cukru i konserwantów

I jak indyk mięso drobiowe jest delikatne, chude, kruche, dietetyczne, łatwo je pogryźć a mięso z indyka dodatkowo zawiera  witaminy z grupy B, żelazo i potas oraz jest najmniej alergizujące

J jak jajka zawierają witaminy A, D, E, B1, B6, B12, kwasu foliowego, fosforu, żelaza, wapnia i magnezu, można podawać je dziecku 2-3 razy w tygodniu

K jak kasze cenne źródło błonnika, witamin np. z grupy B, składników mineralnych takich jak fosfor, wapń, potas, magnez, zdrowo podawać je na śniadanie razem ze świeżymi owocam

M jak mleko i jego przetwory zawierają przede wszystkim dużo wapnia potrzebnego do buowy kości jak również witaminy A, B2 i D, białko oraz inne ważne składniki

N jak nasiona doskonałe źródło minerałów takich jak: potas, fosfor, magnez, wapń, cynk, żelazo - słonecznik, pestki dyni, migdały, orzechy włoskie i laskowe, mak, siemię lniane dodawaj do różnych potraw albo podsuwaj do podskubania

O jak owoce południowe banay polecane przy osłabieniu i anemii bogate w witaminy A, B6, H, potas, magnez oraz winogrona zawierające prowitaminę A, witaminę PP, C, B, fosfor, potas

P jak probiotyki podawaj dziecku preparaty probiotyczne lub jogurty naturalne zawierające szczepy bakterii

R jak ryby doskonałe żródło fosforu i witamin z grupr B, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 które służą secu i pomagają kształtować układ nerwowy u dziecka

S jak rośliny strączkowe fasola, bób, groszek, soczewica są sycące, zawierają dużo błonnika, białka roślinnego, witamin z grupy B i składników mineralnych

T jak tłuszcze pomagają we wchłanianiu witamin A, D, E, K w nich rozpuszczalnych ponadto kwasy tłuszczowe biora udział w procesie budowy komórek i są bardzo potrzebne dzieciom w okresie intenyswnego wzristu

U jak uśmiech posiłek spożywnay w spokoju i miłej atmosferze jest nie tylko smaczny ale także lepiej trawiony

W jak woda najważniejszy element diety gdyż przy jej udziale zachodzą wszystkie reakcjie chemiczne w naszym organizmie, najlepsza jest niegazowana i niskosodowa

Z jak ziarna najlepsze będą te pełne zawierają błonnik, który zapewnia prawidłowe funcjonowanie układu trawiennego - podawaj dziecku makaron i pieczywo z płnego ziarna

 

 

Komentarze:

Polecamy:

Mapa Strony Subskrybuj RSS Polityka prywatności

Copyright © 2002 - 2017 Dieta na Zdrowo