Odchudzasz się? Koniecznie jedz cukinię!

Odchudzasz się? Koniecznie jedz cukinię!

Zdrowie Wprost

Tania, pożywna, można ją przygotować na różne sposoby. Cukinia, bo o niej mowa, to warzywo idealne, jeśli jesteś na diecie odchudzającej.

Duże ilości błonnika i potasu zawarte w cukinii przyspieszają metabolizm i zapobiegają retencji wody w organizmie. Oprócz tego znajdziemy w niej:

  • magnez (wspiera układ nerwowy i niweluje stres),
  • fosfor (odpowiada za utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie),
  • potas (ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i mięśniowego),
  • wapń (podstawowy materiał budulcowy kości i zębów),
  • witaminy C i E (naturalne przeciwutleniacze, przyspieszają gojenie ran i spowalniają proces starzenia się skóry).

fot. Beszamel.pl

Cukinia na diecie

Dlaczego jeszcze warto jeść cukinię?

  • Jest niskokaloryczna (100 g to zaledwie 17 kcal).
  • Przyspiesza metabolizm, a co za tym idzie pozwala szybciej schudnąć.  
  • Zawiera znikome ilości cukrów prostych.
  • Jest bogatym źródłem błonnika rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego.
  • Przyspiesza procesy detoksykacji organizmu.
  • Wspiera prawidłową pracę jelit.
  • Zawiera jod, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie tarczycy.
  • Dostarcza przeciwutleniaczy, które neutralizują szkodliwe działanie wolnych rodników.

Jak jeść cukinię?

Cukinia to warzywo naprawdę uniwersalne. Przygotujemy z niej leczo, placuszki, a nawet owsiankę. Cukinię można również jeść na surowo. 

Nie masz pomysłu na cukinię? Wypróbuj przepis na fit obiad z cukinią w roli głównej.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Dieta Cambridge - dlaczego warto Dieta Cambridge - dlaczego war...

Czy warto stosować Dietę Cambridge? Dowiecie się u nas!

Jagoda kamczacka - mały owoc, wielka moc Jagoda kamczacka - mały owoc,...

Poznaj niezwykłe właściwości jagody kamczackiej.

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!