Zrównoważona dieta dla dzieci

Zrównoważona dieta dla dzieci

Każdy rodzic dba o to, aby ich dziecko zdrowo się odżywiało, ale czy wiemy jakie składniki odżywcze i w jakich ilościach są potrzebne do prawidłowego rozwoju? 

Przewodnik po zdrowej dziecięcej diecie

Zapewnienie dziecku zbilansowanej diety to dla każdego rodzica nie lada wyzwanie. Dlatego przychodzimy Wam z pomocą i przedstawiamy przepis na zdrową dietę, która wspomaga wzrost i rozwój dzieci, a jednocześnie jest dla nich zachęcająca i pełna smaku. Tak samo jak dorośli, dzieci również potrzebują witamin, minerałów, węglowodanów, białka i tłuszczu, ale w znacznie większej ilości. 

  • Białko - to ono ma wpływ na wiele ważnych funkcji, w tym wzrostu, rozwoju mózgu i utrzymania silnych kości. Jakie białko podawać dziecku? Zwierzęce - znajdziemy je w chudym mięsie, rybach, jajkach, mleku, jogurcie czy serze. To one zawierają wszystkie dziewięć niezbędnych aminokwasów i są uważane za najbardziej wartościowe dla wzrostu. Ważne są także białka roślinne, obecne na przykład w fasoli czy roślinach strączkowych. 
  • Produkty mleczne - zarówno dzieci w wieku żłobkowym, jak i te starsze ich potrzebują. Są one doskonałym źródłem wapnia i jodu, a także witamin A, D i B12. Znajdziemy je w serach, jogurtach czy mleku.
  • Węglowodany - produkty pełnoziarniste, które warto wprowadzić do diety dziecka to np. chleb, kasza czy makaron, ale także orzechy i nasiona, które są źródłem błonnika, minerałów i ważnych, zdrowych tłuszczów.

fot. Motywator dietetyczny 

Nie możemy także zapomnieć o innych, jakże ważnych produktach!

  • Warzywa i owoce - pięć porcji dziennie to dobry punkt wyjścia. Ich wielkość zależy od wieku naszej pociechy, jej wzrostu i aktywności fizycznej. Istnieje prosta zasada, która może być pomocna na każdym etapie rozwoju. Odpowiednia porcja to tyle owoców lub warzyw, ile zmieści się w dłoni dziecka.
  • Dobre tłuszcze - czyli źródło skoncentrowanej energii dla dzieci, które szybko rosną i są bardzo aktywne fizycznie, ale także są potrzebne do wspomagania wchłaniania niektórych witamin, takich jak A, D, E i K. Te niezbędne dla zdrowego układu odpornościowego i prawidłowego funkcjonowania mózgu to kwasy tłuszczowe omega-3, które znajdują się w tłustych rybach, orzechach, nasionach i ich olejach. 
Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Masło vs. margaryna - co wybrać? Masło vs. margaryna - co wybra...

Masło czy margaryna? Które z nich jest zdrowsze?

Jak zdrowo przybrać na wadze? Jak zdrowo przybrać na wadze?

Jak się okazuje, przybranie na wadze jest równie trudne jak...

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).