8 przypraw, które skutecznie wspomagają trawienie

8 przypraw, które skutecznie wspomagają trawienie

smakistyl.pl

Zioła i przyprawy wykazują szeroki wachlarz właściwości zdrowotnych – wspomagają odchudzanie, zapobiegają chorobom i łagodzą ból. Które z nich wspomagają trawienie?


fot. MyFitness.pl

TOP 8 przypraw na lepsze trawienie

Kolendra

Łagodzi skurcze jelit, wspomaga leczenie niestrawności, jest polecana osobom cierpiącym na zespół jelita drażliwego. Przyspiesza procesy detoksykacji organizmu, pomaga obniżyć poziomu cukru we krwi, reguluje także poziom ,,złego” cholesterolu.

Koper włoski

Stymuluje produkcję soków żołądkowych, łagodzi skurcze mięśni gładkich, zgagę, niestrawność i objawy zespołu jelita drażliwego. Stanowi również cenne źródło błonnika pokarmowego, który przyspiesza perystaltykę jelit, tym samym zapobiega zaparciom.

Imbir

Związki w nim zawarte łagodzą podrażnienia błony żołądka oraz jelit. Imbir stymuluje wydzielanie żółci oraz enzymów niezbędnych do prawidłowych procesów trawienia. Zmniejsza napięcie mięśni jelitowych, zapobiega wzdęciom, jest także skutecznym środkiem na dolegliwości żołądkowo-jelitowe, np. nudności.

Pieprz

Usprawnia pracę wątroby, przyspiesza przemianę materii, pobudza układ pokarmowy do wzmożonej pracy. Dzięki sporej zawartości chromu, zmniejsza również apetyt na słodycze.

Rozmaryn

Przeciwutleniacze zawarte w rozmarynie chronią wątrobę przed uszkodzeniami, a nawet mogą wspomagać leczenie marskości.

Kardamon

Zapobiega wzdęciom, łagodzi skurcze mięśni gładkich brzucha. Niweluje mdłości, objawy niestrawności, a także chroni przed zatruciem pokarmowym. Jest także źródłem limonenu, który wspomaga redukcję kamieni żółciowych. Wykazuje właściwości antyoksydacyjne oraz moczopędne, dlatego zapobiega retencji wody w organizmie.

Kozieradka

Wysoka zawartość błonnika pokarmowego sprawia, że kozieradka pobudza perystaltykę jelit, a tym samym redukuje zaparcia. Wspomaga także leczenie choroby wrzodowej żołądka. Działa ochronnie na wątrobę, zapobiega też chorobom pasożytniczym układu pokarmowego.

Mięta

Jej zbawienny wpływ na układ pokarmowy jest znany od dawna. Wspomaga prawidłową pracę układu trawiennego, eliminuje nieprzyjemne uczucie przepełnienia, łagodzi skurcze brzucha i pobudza wydzielanie żółci.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Kwas linolowy - właściwości Kwas linolowy - właściwości

Co warto wiedzieć o kwasie linolowym?

Lody na diecie Lody na diecie

Czy lody tuczą?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).