Masło migdałowe vs orzechowe

Masło migdałowe vs orzechowe

wszystkoojedzeniu.pl

Masło orzechowe zyskuje ogromną popularność, ale czy jest zdrowe? Na rynku pojawia się coraz więcej alternatyw dla tego typu produktów, m.in. masło migdałowe. Które z nich jest lepsze?

Masło vs masło

Zarówno migdały, jak i orzechy ziemne są źródłem białka, jednak nie posiadają tyle aminokwasów, co na przykład rośliny strączkowe. Oba masła posiadają duże pokłady witaminy E, która zmniejsza stany zapalne i ryzyko chorób serca. Jednak jak wskazuje analiza, masło migdałowe zawiera więcej składników odżywczych niż masło orzechowe. W pierwszym produkcie znajdziemy np. większą ilość magnezu, fosforu, potasu oraz wapnia. Masło migdałowe może być także dobrą alternatywą dla osób, które posiadają alergię na orzeszki ziemne.

Wartości odżywcze:

  • Kalorie: masło migdałowe - ok. 4% więcej niż masło orzechowe.
  • Węglowodany: masło orzechowe - ok. 15% więcej niż masło migdałowe.
  • Tłuszcze: masło migdałowe - ok. 10% więcej niż masło orzechowe.
  • Błonnik: masło migdałowe - ok. 22% więcej niż masło orzechowe.
  • Białko: masło orzechowe - ok. 15% więcej niż masło migdałowe.
  • Woda: masło migdałowe - ok. 30% więcej niż masło orzechowe.

fot. Facet i kuchnia

Witaminy:

  • Witamina B1 (Tiamina): masło orzechowe - ok. 159% więcej niż masło migdałowe.
  • Witamina B2 (Ryboflawina): masło migdałowe - ok. 88% więcej niż masło orzechowe.
  • Witamina B3 (Niacyna): masło orzechowe - ok. 334% więcej niż masło migdałowe.
  • Witamina B6: masło orzechowe - ok. 306% więcej niż masło migdałowe.
  • Witamina B9 (Kw. foliowy): masło orzechowe - ok. 74% więcej niż masło migdałowe.
  • Witamina E: masło migdałowe - ok. 74% więcej niż masło orzechowe.

Minerały:

  • Wapń: masło migdałowe - ok. 87% więcej niż masło orzechowe.
  • Żelazo: masło migdałowe - ok. 46% więcej niż masło orzechowe.
  • Magnez: masło migdałowe - ok. 43% więcej niż masło orzechowe.
  • Fosfor: masło migdałowe - ok. 99% więcej niż masło orzechowe.
  • Potas: masło migdałowe - ok. 0% więcej niż masło orzechowe.
  • Sód: masło orzechowe - ok. 6843% więcej niż masło migdałowe.
  • Cynk: masło migdałowe - ok. 99% więcej niż masło orzechowe.

Choć najpopularniejszym zastosowaniem zarówno masła orzechowego, jak i migdałowego jest po prostu smarowanie nimi kanapek, to produkty te możemy użyć do znacznie większej ilości posiłków, np. do sosów, owsianek oraz koktajli. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością, ponieważ są to produkty wysokokaloryczne. A Ty, pod jaką postacią jesz takie słodkie masełko?

 

 

 

 

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czy banany można jeść na diecie? Czy banany można jeść na dieci...

Co warto wiedzieć o bananach?

Jak cukier wpływa na zdrowie psychiczne? Jak cukier wpływa na zdrowie p...

Przeczytaj, a jeszcze dziś go odstawisz.

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!