Dieta tuńczykowa

Dieta tuńczykowa

Uwielbiasz ryby? Dieta oparta na tuńczyku to coś dla Ciebie! Jest to krótkotrwały sposób odżywiania, w którym głównie spożywa się... tuńczyka i wodę. 

Jak ryba w wodzie

Czy dieta tuńczykowa pozwoli na bezpieczne odchudzanie? Na czym dokładnie polega? Jest to niskokaloryczny, niskowęglowodanowy, ale wysokobiałkowy plan odżywiania stworzony przez kulturystę Dave'a Drapera. Podczas niej przez trzy dni należy spożywać tylko tuńczyka i wodę! Następnie stopniowo można dodawać niskotłuszczowe produkty mleczne, owoce, drób i warzywa na czas nieokreślony. W tej fazie stosunek makroskładników powinien wynosić 40 procent białka, 30 procent węglowodanów i 30 procent tłuszczu. Tuńczyk musi być w najprostszej postaci: bez oleju, majonezu, octu lub przypraw – i musi być go wystarczająco dużo, aby jego stosunek wynosił 1,5 grama białka na kilogram masy ciała każdego dnia. 2 litry wody dziennie to drugi punkt diety, przed snem należy również uzupełniać błonnik i brać suplementy witaminowe, mineralne oraz aminokwasy rozgałęzione.

fot. Party

Czy tuńczyk pomaga schudnąć?

Dieta tuńczykowa to niezwykle restrykcyjny plan, który może powodować szybką utratę wagi z powodu niskiej liczby kalorii, ale czy na długo? Znaczne ograniczenie kalorii spowalnia metabolizm i zmniejsza masę mięśniową. Wiele badań pokazuje, że regularne jedzenie o wiele mniej niż potrzebuje organizm zmniejsza liczbę spalanych kalorii w spoczynku. Co więcej, takie obostrzenie może wywołać silny głód, a nawet doprowadzić do przyrostu masy ciała po zakończeniu diety. Spożywany z umiarem tuńczyk natomiast jest zdrowym, niskokalorycznym źródłem białka, bogatym w kwasy tłuszczowe omega-3. Posiada również niezbędne składniki odżywcze, które wspomagają serce, mózg i układ odpornościowy. Ponadto ma wysoką zawartość selenu, niezbędnego mikroelementu, który zapewnia działanie przeciwzapalne i przeciwutleniające, a także poprawia funkcjonowanie tarczycy. Jednak tuńczyk nie zapewnia wszystkich składników odżywczych, których potrzebuje nasz organizm, dlatego z dietą tuńczykową należy uważać!

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Dieta Cambridge - dlaczego warto Dieta Cambridge - dlaczego war...

Czy warto stosować Dietę Cambridge? Dowiecie się u nas!

Sukces Adele - dieta SIRT Sukces Adele - dieta SIRT

Znacie już dietę SIRT nazywaną ostatnio dietę Adele? Poznaj...

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).