Siła świadomego oddechu – dlaczego techniki oddychania są tak ważne?

Siła świadomego oddechu – dlaczego techniki oddychania są tak ważne?

mediocover

Oddychanie - czynność, którą każdy z nas wykonuje, ale nigdy nie zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób oddychanie wpływa na nasze codzienne funkcjonowanie. Sprawdźmy zatem!

Wszystko zaczyna się od oddechu

Oddech - to on rozpoczyna nasze życie i kończy, gdy zaczyna nam go brakować. Jest to czynność całkowicie intuicyjna, ale jak się okazuje, prawidłowe techniki oddychania mają kluczowe znaczenie dla naszego samopoczucia, zdrowia i kondycji psychicznej.

Na co dzień nie zdajemy sobie z tego sprawy, jednak warto pamiętać, że rytm oddechu zmienia się w zależności od tego, o czym myślimy i jakie emocje nam aktualnie towarzyszą. Każda sytuacja, która wywołuje stres, powoduje automatyczne spłycenie oddechu, wzrost ciśnienia tętniczego krwi, a także nieświadome napięcie mięśni. Im dłużej się stresujemy, tym oddech coraz częściej staje się nieregularny i niespokojny.

fot. efarm24

Medytacja oddechu jest jedną z najprostszych technik stosowanych we wschodnich szkołach życia, która polega na pełnej koncentracji na oddechu. Jak wygląda to w praktyce? Poznaj kilka ćwiczeń i odstresuj się!

Kojarzysz Wim Hofa? Ten człowiek jest znany wielu osobom na całym świecie, ale czy znasz jego metodę oddychania? Jeżeli nie, zajrzyj koniecznie do naszego artykułu!

Ćwiczenia oddechowe

  • Stań za krzesłem w lekkim rozkroku, ręce oprzyj na krześle. Zrób wdech nosem, następnie półprzysiad, a później długi wydech ustami. Wydech powinien trwać mniej więcej 3 razy dłużej niż wdech. Powtórz 3 razy.
  • Połóż się nie plecach z ugiętymi nogami. Jedną rękę połóż na brzuchu, a drugą na klatce piersiowej. Zrób wdech nosem, ale tak, żeby uniósł się tylko brzuch. Zrób wydech ustami, pamiętając, że powinien on trwać mniej więcej 3 razy dłużej niż wdech. Ręka położona na klatce piersiowej cały czas powinna być nieruchoma. Powtórz 3 razy.
  • Usiądź w siadzie skrzyżnym na guzach kulszowych, najlepiej na poduszce. Wyprostuj plecy. Zrób wdech nosem (brzuch powiększy się) i wydech ustami (brzuch zmaleje). Powtórz 3 razy.
  • Uklęknij przez krzesłem, ręce oprzyj na oparciu krzesła. Zrób wdech nosem (brzuch rośnie) i wydech ustami (brzuch maleje). Powtórz 3 razy.

Proste? Pewnie, że tak! Wystarczy tylko samokontrola! Takie ćwiczenia pozwalają na stopniowe wydłużanie, pogłębianie i spowalnianie oddechu, efektem czego jest odzyskanie wewnętrznej harmonii i uspokojeniem myśli. Medytując, skupiamy się wyłącznie na chwili obecnej, zapominamy o natłoku codziennych obowiązków i jesteśmy w stanie w pełni doświadczać życia. Spróbuj i Ty!

 

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Ortoreksja – obsesja na punkcie zdrowego jedzenia Ortoreksja – obsesja na punkci...

Kiedy jedzenie przejmuje kontrolę nad Twoim życiem.

Najczęstsze objawy niedoboru białka Najczęstsze objawy niedoboru b...

Czy organizm wysyła Ci te sygnały?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!