Włącz te składniki do swojej diety

Włącz te składniki do swojej diety

Jesień to idealny moment, aby zbudować odporność i wzmocnić swój organizm. Dowiedz się, jakie składniki należy włączyć do swojej diety, by nie chorować!

Zbuduj odporność

Czego jeść więcej a czego unikać podczas jesiennej diety? Nasze odżywianie warto wzbogacić w witaminy i minerały. Najważniejsząz nich, której uzupełnianie należy rozpocząć już od września, jest bezapelacyjnie witamina D. Jej źródła znajdziemy przede wszystkim w tłustych rybach morskich, olejach oraz jajach. Należy także zadbać o odpowiednią podaż witaminy E, której możemy szukać w olejach roślinnych. Obowiązkowo również witamina C, która ma wpływ na odporność organizmu, co jest szczególnie istotne zwłaszcza w sezonie jesiennym. Jej źródłem są przede wszystkim warzywa i owoce oraz ich przetwory. 

Jesień to idealny okres na włączenie do swojej diety sezonowych warzyw korzeniowych, liściastych oraz zdrowych kiszonek. Przede wszystkim chodzi o:

  • marchew,
  • pietruszkę,
  • selera,
  • buraki,
  • dynie,
  • kapustę,
  • szpinak,
  • jarmuż.

Lista powyżej to bogactwo witamin, minerałów i cennych składników.

fot. lightbox

Jeżeli chodzi o owoce to nie możemy zapomnieć o soczystych, polskich jabłkach oraz gruszach! Ale nie tylko! Śliwki, pigwa i winogron to produkty, które powinny także znaleźć się w naszej codziennej diecie. Na surowo, w postaci soków lub dżemów. Bardzo ważne jest też regularne jedzenie kiszonek: z kapusty czy ogórków, które pozytywnie wpływają na florę bakteryjną i układ pokarmowy, zwiększając odporność. 

Ryby i owoce morza to kolejny ważny element diety. Są źródłem zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3,witamin A, D, E i B i składników mineralnych, głównie białka. Sięgaj po tłuste ryby morskie, jak łosoś, makrela, śledź, halibut czy sardynki. Przyrządzaj je w zdrowy sposób na grillu, w piekarniku lub na parze z dodatkiem sezonowych warzyw.

Po co jeszcze warto sięgnąć jesienią? Oczywiście po rośliny strączkowe! Groch, fasola, ciecierzyca, soczewica i soja są doskonałym źródłem białka, węglowodanów i błonnika. Mają niski indeks glikemiczny, przy tym są sycące. Zawierają dużo witamin z grupy B i składników mineralnych: żelazo, magnes, potas, jod. Zmniejszają ryzyko chorób serca, miażdżycy i obniżają cholesterol.

 

 

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Kiszonki – bogactwo witamin Kiszonki – bogactwo witamin

Dlaczego warto jeść kiszonki jak najczęściej?

Kwasy Omega 3 Kwasy Omega 3

Kwasy Omega 3 - opis oraz źródło występowania kwasów omega 3...

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).