Witaminy i minerały wzmacniające włosy

Witaminy i minerały wzmacniające włosy

Claudia.pl

Marzą Ci się gęste, lśniące i pełne blasku włosy? Przyjrzyj się uważnie temu, co masz na talerzu. Oto lista składników, które zdaniem specjalistów powinny znaleźć się w diecie wszystkich osób szczególnie dbających o włosy.

To prawda, że suplementy diety poprawiają kondycję włosów, skóry i paznokci. Specjaliści zaznaczają jednak, że zdecydowanie lepiej, by składniki odżywcze pochodziły z diety, ponieważ te zawarte w pożywieniu są lepiej przyswajalne.

Witaminy i minerały dobre dla włosów

Czym zatem ,,karmić” nasze włosy?

Witaminy z grupy B

Mają kluczowy wpływ na kondycję naszych włosów. Ich niedobór może objawiać się nasilonym wypadaniem kosmyków i szybkim przetłuszczaniem się skóry głowy. Szczególnie istotna jest biotyna, inaczej witamina H lub B7. Zwiększa tempo wzrostu mieszków włosowych i wzmacnia włosy, które stają się mniej łamliwe.

Kolagen

Odpowiednia ilość kolagenu jest niezbędna dla naszych włosów. Wpływa on na odżywienie cebulek, na ich wzrost i odbudowę. Zapobiega też łuszczeniu się skóry głowy i powstawaniu łupieżu. Więcej o wpływie kolagenu na kondycję włosów dowiesz się z tego artykułu


fot. WP.pl

Witamina C

Witamina C bierze udział w produkcji kolagenu. Oprócz tego jej właściwości antyoksydacyjne zapobiegają szkodliwemu działaniu wolnych rodników na cały organizm, w tym również na włosy. Zwiększa także przyswajalność żelaza, odpowiedzialnego za transport tlenu do komórek włosów.

Białko

Białko to jeden ze składników budulcowych naszych włosów, dlatego warto zadbać o jego prawidłową podaż w diecie. Niedobory białka mogą przyczyniać się do łamliwości i nadmiernej utraty włosów. Dietę warto wzbogacić o mięso, ryby, jajka, nasiona roślin strączkowych i orzechy.

Witamina D3

Witamina D3 syntezowana jest pod wpływem ekspozycji na promienie słoneczne. Jej niedobór może objawiać się wypadaniem włosów. W okresie jesienno-zimowym witaminę D warto suplementować, a do jadłospisu włączyć tłuste ryby, jajka, żółty ser i oleje roślinne.

Zima to trudny czas dla naszych włosów. Dowiedz się, co możesz dla nich zrobić.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Dlaczego warto gotować na parze? Dlaczego warto gotować na parz...

Jest więcej korzyści, niż Ci się wydaje!

5 warzyw i owoców, które trzeba jeść zimą 5 warzyw i owoców, które trzeb...

Sprawdź, jak powinien wyglądać zimowy jadłospis.

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!