Skuteczna i zdrowa - dieta jogurtowa

Skuteczna i zdrowa - dieta jogurtowa

TV Okazje

Dieta jogurtowa to dwutygodniowa dieta odchudzająca. Jej podstawę stanowią jogurty - zarówno naturalne, jak i owocowe. Jej zasady nie są restrykcyjne, dlatego stosuje się ją z przyjemnością. Na czym polega dieta jogurtowa? Dlaczego warto ją wypróbować?

Zasady diety

Dieta jogurtowa bazuje na jogurtach i kefirach, czyli fermentowanych produktach mlecznych. Są one skarbnicą właściwości odżywczych. Oprócz witamin i składników mineralnych zawierają bakterie probiotyczne, które odpowiadają za równowagę mikroflory jelitowej, a co za tym idzie za odporność organizmu. Wybierając nabiał należy zwracać uwagę na ich świeżość produktu – im bliżej do przeterminowania, tym mniejsza zawartość bakterii probiotycznych. Znajdujący się w jogurcie kwas mlekowy przyspiesza perystaltykę jelit, pobudza wydzielania soków trawiennych, przeciwdziała biegunkom, zmniejsza ryzyko wystąpienia osteoporozy przez zwiększenie wchłaniania wapnia i fosforu. Najlepszym wyborem będą jogurty naturalne, które nie zawierają żadnych dodatków w postaci cukru, słodzików czy barwników. W ich skład wchodzi jedynie naturalny cukier – laktoza. W jadłospisie diety jogurtowej znajdziemy również kefir, który ma mniej składników odżywczych niż jogurt, ale nadal wspomaga pracę układu pokarmowego. Maślanka nie jest polecana, ponieważ ma zbyt duże ilości tłuszczu i węglowodanów. Dieta jogurtowa nie należy do diet restrykcyjnych, w jadłospisie znajdują się niemal wszystkie grupy produktów. W codziennych posiłkach nie powinno zabraknąć świeżych warzyw i owoców, nawet bananów i ziemniaków, które w wielu dietach redukcyjnych są zabronione. Menu powinno być również bogate w produkty pełnoziarniste: zdrowe muesli, płatki owsiane i kukurydziane, ciemne pieczywo czy kasze. Można także spożywać chude mięso. Wskazane jest picie przynajmniej 1,5 litra wody niegazowanej dziennie. Dieta wyklucza czerwone mięso i tłuste ryby.

Fot. Allegro

Zalety i wady diety jogurtowej

Dieta jogurtowa uznawana jest za jedną z najzdrowszych i najbardziej skutecznych. Nie wyklucza wielu grup produktów, dzięki czemu nie jesteśmy narażeni na niedobory pokarmowe. Nie jest restrykcyjna, co sprawia, że łatwiej jest przestrzegać jej założeń, a po jej zakończeniu nie jesteśmy narażeni na efekt jo-jo. Nabiał, na którym bazuje, jest bogactwem ważnych składników, m.in. fosforu i wapnia. Jest również dobrym źródłem łatwo przyswajalnego białka. Dieta jogurtowa może okazać się monotonna, jednak nie będzie to problemem jeżeli dobrze zaplanujemy swoje codzienne posiłki. Jest to dieta wysokobiałkowa, dlatego nie jest wskazana dla każdego. Jej stosowania nie poleca się osobom, które wykazują problemy z metabolizmem białka oraz cierpią z powodu niewłaściwej pracy nerek. Przed jej rozpoczęciem należy skonsultować się ze specjalistą.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Jakie tłuszcze wybrać na diecie ketogenicznej? Jakie tłuszcze wybrać na dieci...

Tłuszcz tłuszczowi nierówny. Który wybrać?

Dieta tybetańska – na czym polega? Dieta tybetańska – na czym pol...

Czy głodówka może być dobrym sposobem na odchudzanie?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!