Chronożywienie jako dieta startowa

Chronożywienie jako dieta startowa

Czym się charakteryzuje chronodieta? Spożywaniem konkretnych produktów o odpowiedniej porze dnia, tak aby ułatwić organizmowi wchłanianie określonych składników pokarmowych. Co jeszcze jest ważne?

Rytm okołodobowy

Na czym polega cały rytm naszego odżywiania podczas chronodiety?  Przede wszystkim na REGULARNOŚCI! Oznacza to, że odstęp pomiędzy spożywanymi posiłkami powinien wynosić około 4-6 godzin. Czyli rano śniadanie, po upływie 5 godzin obiad i po kolejnych 5 godzinach kolacja. Śniadanie, według zasad chronodiety, powinno być zjedzone nie wcześniej niż godzina i nie później niż 2 godziny po wstaniu. To posiłek, który ma być najbardziej obfity w ciągu dnia. Najlepiej łączyć w nim białko, tłuszcze i węglowodany, ale bez dodatku cukru. Ten prosty harmonogram pozwoli nam osiągnąć swoją wymarzoną sylwetkę! 

Co na obiad? Najlepszym wyborem będą produkty spożywcze bogate w białko, np. 

  • wieprzowina,
  • cielęcina,
  • jagnięcina,
  • wołowina,
  • indyk,
  • kurczak.

Niezbędnym elementem obiadu powinna być również świeża surówka lub warzywa gotowane na parze.

fot. Mamo to ja

Pomiędzy obiadem a kolacją jest odpowiedni moment na przekąskę. Co zatem wybrać? Coś lekkiego, aby nie objadać za mocno na noc. Może być to garść suszonych owoców, orzechy lub mały kawałek czekolady. Kolacja to ostatni, niewielki posiłek według zasad, który powinien być zjedzony przed snem. O tej porze dnia najlepiej sięgnąć po zielone warzywa, ryby, owoce morza bądź kurczaka. W ciągu dnia należy także pamiętać o spożyciu dużej ilości wody!

Co zatem daje nam chronodieta? 

Chronodieta to nie tylko sama dieta, ale styl życia. Eliminuje z codziennych posiłków mleko, ser, jogurty, tłuszcze roślinne i wypieki. Należy też zapomnieć o napojach gazowanych, które mogą zakłócać produkcję kwasu w żołądku, niezbędnego do trawienia żywności. Chronodieta nie przynosi ekspresowych rezultatów, więc nie jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które w krótkim czasie chcą się pozbyć nadmiaru tkanki tłuszczowej. To rozwiązanie dla osób cierpliwych, które pracując regularnie zyskują dzięki niej więcej energii, lepsze samopoczucie, a co za tym idzie w końcu spadek kilogramów

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Dieta Fultona – inny sposób na odchudzanie? Dieta Fultona – inny sposób na...

Rewolucja w odchudzaniu?

Keto 2.0 - nowa, lepsza wersja? Keto 2.0 - nowa, lepsza wersja...

Trudna i wymagająca zaangażowania, ale czy skuteczna?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!