Dieta dla grupy krwi 0

Dieta dla grupy krwi 0

Każda grupa krwi powstawała w innym okresie rozwojowym gatunku ludzkiego. Wiązało się to ze zmianą trybu życia czy sposobu odżywiania naszych antenatów. Jak się okazuje dieta dopasowana do grupy krwi jest bardzo istotna w zachowaniu zdrowia. Niewłaściwe co do grupy krwi odżywianie może być skutkiem złej przemiany materii, a w konsekwencji – nadwagi, a nawet otyłości. Sukces w stosowaniu diety typu 0 zależy od tego, czy jesz chude, wolne od chemikaliów mięso, drób i ryby. Źródłem pożywienia przyjaznego dla organizmu człowieka z grupą krwi 0 nie są produkty mleczne i zbożowe. Co zatem należy jeść, kiedy nasza grupa krwi to 0?

Zalecenia diety 

Dieta dla grupy krwi 0 powinna zawierać przede wszystkim białko zwierzęce, którego najlepszym źródłem jest czerwone mięso, ale też wszystkie rodzaje drobiu i ryby z dodatkiem warzyw oraz owoców. Dieta dla grupy krwi 0 nie może być wegetariańska. Osoby z tą grupą krwi mają też tendencję do niedoboru hormonów tarczycy spowodowanego niskim poziomem jodu, co także prowadzi do tycia - stąd konieczność uzupełniania niedoborów tego pierwiastka w diecie.

Produkty zalecane w diecie dla grupy krwi 0 (sprzyjające spadkowi wagi):

  • wodorosty, owoce morza, sól jodowana  – zawierają jod, zwiększają produkcję hormonu tarczycy,
  • wątroba – jest źródłem witaminy B, sprzyja wydajnemu metabolizmowi,
  • czerwone mięso, kapusta włoska, szpinak, brokuły – sprzyjają wydajnemu metabolizmowi.

fot. Photodune: furmanphoto

Produkty niezalecane w diecie dla grupy krwi 0 (sprzyjające wzrostowi wagi):

  • gluten pszenicy, kukurydza – zakłócają produkcję insuliny, zwalniają metabolizm,
  • fasola nerkowata (kidney) oraz navy – pogarszają wykorzystanie kalorii,
  • soczewica, kapusta, brukselka, kalafior i gorczyca – hamują właściwy metabolizm odżywczy.

Peter d’Adamo - znany naturopata twierdzi, że dieta złożona w większości z produktów zalecanych dla danej grupy krwi ma wiele pozytywów. Są to przede wszystkim ogólne dobre samopoczucie i stan zdrowia, oraz podtrzymywanie prawidłowej masy ciała. Z kolei spożywanie dużych ilości produktów dla swojej grupy krwi niezalecanych będzie wiązało się z pogorszeniem samopoczucia, obniżoną sprawnością fizyczną i licznymi problemami zdrowotnymi.

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

4-ro fazowa dieta Dukana 4-ro fazowa dieta Dukana

Dieta Dukana - czy warto? Czym w ogóle jest? Dowiecie się u...

Dieta Weight Watchers Dieta Weight Watchers

Dowiedzcie się więcej o najlepszej diecie 2019 roku!

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).