Dieta tybetańska – na czym polega?

Dieta tybetańska – na czym polega?

Swiss Herbal

Dziwne, wymyślne i skomplikowane diety wciąż cieszą się dużą popularnością i są częściej wybierane niż zbilansowany, optymalny jadłospis. Jedną z podobnych kuracji, które możemy uznać za ciekawe jest dieta tybetańska. Na czym dokładnie polega dieta tybetańska? Jakich efektów można się spodziewać?

Na czym polega dieta tybetańska?

Dieta tybetańska to dieta odchudzająca, inaczej nazywana też pokutą tybetańską. Z założenia ma być karą za niewłaściwy sposób odżywiania i zatruwanie organizmu. Aby odpokutować, trzeba oczyścić organizm z toksyn i przywrócić mu równowagę, co pozwoli również na pozbycie się nadwagi. W tym celu przechodzi się na trwającą 8 dni głodówkę.

Do diety trzeba się do odpowiednio przygotować. Co najmniej tydzień przed rozpoczęciem kuracji należy zrezygnować z mięsa i tłuszczy na rzecz warzyw i owoców. Kolejnym etapem jest oczyszczenie organizmu z toksyn i złogów. W tym celu wykonuje się lewatywę lub zażywa środki przeczyszczające. Dopiero wtedy można przejść do właściwego etapu diety tybetańskiej. Jedynym dozwolonym w tym czasie pokarmem jest specjalny wywar – ,,rosół tybetański”, spożywany w dowolnych ilościach. Oprócz niego należy pić duże ilości niegazowanej wody mineralnej. Po zakończeniu kuracji należy stopniowo powracać do tradycyjnego sposobu odżywiania. W przeciwnym razie grozi nam efekt jo-jo.

Przepis na ,,tybetański rosół"

Do przygotowania 3,5 litra ,,tybetańskiego rosołu" potrzebne będą:

  • 3 cebule,
  • 2 pory (z liśćmi),
  • czarna rzepa,
  • 3 korzenie pietruszki,
  • seler,
  • 1 kg ziemniaków,
  • zioła.

Ziemniaki bez obierania należy ugotować do miękkości w litrze wody. Pozostałe warzywa również nieobrane (oprócz cebuli) gotować godzinę w pozostałych 2,5 litra nieosolonej wody. Następnie oba wywary (bez warzyw) należy ze sobą połączyć i dodać zioła do smaku.

Taki wywar należy przygotowywać każdego dnia.


fot. Cafe Pineska

Przeciwwskazania

Diety tybetańskiej nie powinny stosować:

  • osoby chore na cukrzycę,
  • kobiety w ciąży,
  • dzieci i młodzież,
  • osoby cierpiące na nowotwory, nadciśnienie, niedociśnienie,
  • osoby osłabione fizycznie.

Dieta tybetańska – tak czy nie?

Dieta tybetańska pozwala na pozbycie się od 3 do 5 kilogramów. Jednak waga, która spada w czasie trwania kuracji to przede wszystkim utracona z organizmu woda, nie tkanka tłuszczowa. Po takim odchudzaniu możemy być pewni, że masa ciała wróci do stanu sprzed odchudzania. Dieta tybetańska jest głodówką, w związku z tym przed jej zastosowaniem należy skonsultować się ze specjalistą.

Zależy Ci na trwałym i zdrowym utracie wagi? Zrezygnuj z drakońskich metod i cudownych preparatów odchudzających. Zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna to klucz do wymarzonej sylwetki, dobrego zdrowia i samopoczucia. 

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Dieta fioletowa – czy kolor na diecie ma znaczenie? Dieta fioletowa – czy kolor na...

To na niej Mariah Carey schudła 18 kg! Na czym polega?

Dieta tybetańska – na czym polega? Dieta tybetańska – na czym pol...

Czy głodówka może być dobrym sposobem na odchudzanie?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!