Witaminy a dieta

Witaminy a dieta

Wskutek rozwoju cywilizacyjnego zawartość składników odżywczych w warzywach i owocach spadła drastycznie.Tylko ci, którzy nie interesują się kwestiami zdrowia i dietetyki sądzą, że w pożywieniu są wszelkie niezbędne składniki potrzebne człowiekowi do zdrowego funkcjonowania. Jakże się mylą!  Na skutek rozwoju cywilizacyjnego i technologicznego napędzanego kwestiami ekonomicznymi zawartość składników odżywczych w warzywach i owocach spadła drastycznie; przykłady: w ciągu ostatnich kilkunastu lat zawartość witaminy C w pomidorach zmniejszyła się o kilkadziesiąt procent pomarańcze z dużych plantacji kupowane w marketach często zawierają minimalne ilości witaminy C, a nawet mogą być to śladowe ilości uprawiane gatunki marchwi zawierają mniej beta-karotenu, gdyż mają dostarczać dużą masę korzenia brak składników w glebie. Jeżeli do ziemi dostarcza się tylko 3 składniki (NPK), a rośliny rosnąc „wyciągają” z niej kilkadziesiąt, to zaczyna ich brakować. Szacuje się, że ziemie w Polsce wydawały plon ok. 1200 razy i gdy była to uprawa metodami naturalnymi, bilans minerałów się utrzymywał – po wprowadzeniu sztucznego nawożenia ziemia została wyjałowiona na niektórych terenach w ogóle ziemia jest pozbawiona niektórych „składników, np. w województwie małopolskim notuje się totalny brak selenu żaden plantator nie zwraca uwagi na zawartość składników w uprawianych roślinach, często nie jest nawet świadomy konieczności występowania ich w określonej ilości czy proporcjach skażenie powietrza i gleby odpadami produkcyjnymi krzyżówki gatunków i modyfikacje genetyczne wszelkie mięso pochodzi z hodowli, w których jedynym wykładnikiem jest zysk, czyli ilość kilogramó Śmieszą mnie często używane dziś (najczęściej przez tzw. czynniki oficjalne) określenia w rodzaju: zbilansowana dieta.Chętnie dowiedziałbym się, w jaki sposób ją stworzyć i stosować, ponieważ ci, którzy używają owego słownictwa, jakby nie zawsze zdawali sobie sprawę z tego, co mówią lub żyli nieco w oderwaniu od rzeczywistości. Z powodów wymienionych m.in. w następnym rozdziale ja bynajmniej nie widzę możliwości stosowania owej „zbilansowanej diety”. Winny jest temu przede wszystkim rozwój cywilizacji i bezwzględna komercjalizacja produktów żywieniowych. Oczywiste jest, że niezbędnych składników dla naszego organizmu powinniśmy dostarczać przede wszystkim poprzez pożywienie.

Ponieważ jednak rozwój cywilizacyjny poszedł w takim kierunku, jak możemy to łatwo zaobserwować, to nie ma fizycznych możliwości dostarczania tego, co niezbędna organizmowi z żywnością i aby zachować lub przywrócić zdrowie, niezbędna jest suplementacja.

Spójrz na poniższe przykłady i pomyśl, czy jesteś w stanie dostarczać codziennie organizmowi składniki w takich ilościach.

  • witamina C =45 pomarańczy
  • witamina E = 2,5 kg kiełków pszenicznych lub oleju
  • beta-karoten = 7-8 marchwi
  • selen = 4-6 orzechów brazylijskich
  • chrom = warzywa i owoce o łącznej ilości ok. 10 000 kcal -
  • cynk = mięso i ryby w ilości ok. 2400 kcal sardynek czy też orzeszków ziemnych-
  • Lactobacillus acidophilus – bakterie acidofilne, niezbędna mikroflora.

Aby jej dostarczyć, należałoby wypijać codziennie To tylko kilka przykładów, a i te warunki już są trudne do spełnienia. Wszak człowiek potrzebuje dużo więcej składników niezbędnych do zdrowego funkcjonowania. Natomiast, od co najmniej kilkudziesięciu lat widzimy kreowanie i promowanie najprzeróżniejszych rodzajów diet. Niektórzy szacują, iż ilość ich rodzajów dochodzi do 20 000. Dzieje się z różnych przyczyn, niestety nierzadko finansowych, aby zdobyć określony rynek i sprzedać produkty. Często niestety ma to niewiele wspólnego ze zdrowym odżywianiem, a wręcz prowadzi do patologii, gdzie człowiek w znacznym stopniu przechodzi na „sztuczne” żywienie, konsumując głównie „pasze” dostarczane przez dystrybutorów określonej firmy wg zadanego harmonogramu. Zanim, więc zdecydujesz się na zastosowanie jakiejś – diety sugeruję dobrze przemyśleć sprawę, sprawdzić, z czym się to wiąże i do czego może prowadzić. Jest tylko jedna, jedyna dobra dieta:

TWOJA DIETA dostosowana do Twoich indywidualnych potrzeb. Pytanie, które nasuwa się natychmiast: skąd mam wiedzieć, jaka dieta jest dla mnie dobra? Jak to sprawdzić? Na szczęście dzisiaj są już dobre metody, które w przeciwieństwie do badań przeprowadzanych przez ankieterów biorących pieniądze za wypełnianie ankiet, są dobrymi badaniami diagnostycznymi. Analiza pierwiastkowa włosów oraz typowanie metaboliczne jest w stanie bardzo precyzyjnie określić zapotrzebowanie każdego organizmu na dane składniki.

Dieta Na Zdrowo

Dieta Na Zdrowo

Jajka – niedoceniane ,,super foods” Jajka – niedoceniane ,,super f...

Poznaj 10 powodów, dla których warto jeść jajka każdego dnia...

Mleko może szkodzić zdrowiu? Mleko może szkodzić zdrowiu?

Do ciekawych wniosków doszli Szwedzcy naukowcy.

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!