Dieta South Beach

Dieta South Beach

zywienie.abczdrowie.pl

„Dieta plaż południowych” z założenia nie jest typową dietą odchudzającą, a planem żywieniowym, który należy stosować całe życie. Jej twórcą jest amerykański kardiolog dr Arthur Agatston – przeciwnik liczenia kalorii. Na czym polega i czy warto jej spróbować?

Założenia diety South Beach

W diecie South Beach nie bierze się pod uwagę kaloryczności posiłków, ani ilości mikro- i makro składników. Autor zwraca uwagę jedynie na indeks glikemiczny poszczególnych składników. Należy z codziennego menu wyeliminować produkty wysoko przetworzone, zawierające duże ilości tłuszczów nasyconych oraz te, których indeks glikemiczny jest wyższy niż 60. Po zjedzeniu tych produktów dochodzi do wysokiego wyrzutu cukru do krwi, a niedługo po posiłku znów pojawia się uczucie głodu. Dlatego zaleca się produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce, ale tylko te, których IG nie przekracza 50. Do jadłospisu można włączyć białko, ale tylko w małym stopniu powinno pochodzić z nabiału. Ważne są tłuszcze nienasycone, które znajdziemy np. w olejach roślinnych, awokado i rybach morskich. Jeżeli chodzi o picie, twórca diety zaleca wodę mineralną niegazowaną, soki warzywne, kawę bezkofeinową i herbaty, które nie zawierają teiny. Ważną zasadą jest obowiązkowe śniadanie. Bez niego w ciągu dnia zwiększa się ochota na słodycze. Taki sposób żywienia pozwala na zgubienie 6 kg już podczas pierwszych dwóch tygodni jego trwania. W poszczególnych fazach dieta zakłada jadłospisy o kaloryczności często nieprzekraczającej 1500 kcal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(fot. motywatordietetyczny.pl)

Fazy diety

Dieta South Beach podzielona jest na trzy fazy. Typowy dzienny jadłospis obejmuje 3 posiłki główne i dwie przekąski.

I faza: trwa 2 tygodnie. Na tym etapie należy spożywać głównie ryby i owoce morza, mięso drobiowe i chudą wołowinę. Wegetarianie mogą zastąpić te produkty tofu i nasionami roślin strączkowych. Inne produkty, które uwzględnione są w tej fazie, to warzywa o małym indeksie glikemicznym, odtłuszczony nabiał, jaja, awokado, orzechy, pestki dyni i słonecznika oraz oliwa z oliwek. Zabrania się spożywania makaronu, ryżu, chleba oraz owoców.

II faza: czas jej trwania zależy od liczby kilogramów, które chce się zgubić. Do produktów dozwolonych w pierwszym etapie diety można dodać pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż, makaron razowy, owoce, gorzką czekoladę, a od czasu do czasu można wypić lampkę czerwonego wina.

III faza: polega na przestrzeganiu wszystkich zasad, które zostały wprowadzone w poprzednich fazach.

Zalety i wady diety

1. Zalety:

1. Dieta bogata jest w pełnowartościowe węglowodany i zdrowe tłuszcze.

2. Wprowadza także właściwy rozkład posiłków w ciągu dnia (3 główne posiłki i dwie przekąski).

3. Żeby na niej schudnąć nie trzeba liczyć kalorii.

2. Wady:

Diety South Beach nie poleca się:

  • dzieciom i młodzieży
  • w chorobach nerek,
  • diabetykom.

Stosowanie diety przez dłuższy czas może powodować niedobory witamin, minerałów, stany hipoglikemii, osłabienie, drażliwość, a nawet zaburzenia rytmu serca.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Dieta tuńczykowa Dieta tuńczykowa

Lubicie tuńczyka? Świetnie się składa! Tym bardziej jeśli ch...

Dieta 5 kęsów Dieta 5 kęsów

Dieta 5 kęsów to idealny sposób na zgubienie zbędnych kilogr...

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!