Dieta Low Carb

Dieta Low Carb

Dieta low carb to dieta niskowęglowodanowa, która ogranicza spożywanie produktów bogatych w cukry. To zdrowa i szybka metoda, która pozwala zrzucić zbędne kilogramy, a pacjentom cierpiącym na cukrzycę - ustabilizować poziom cukru we krwi.

Dieta low carb - na czym polega?

Jak sama nazwa wskazuje, bazuje na obniżeniu poziomu spożywanych węglowodanów, typu:

  • pieczywo,
  • ryż,
  • kasza,
  • makaron.

Jakie są główne zasady diety low carb?

Węglowodany stanowią 10 do 15 procent dziennej podaży energetycznej

Przypuśćmy, że bilans kaloryczny osoby, która waży ok. 60kg  wynosi 2000 kcal na dobę. Z tego 10-15% stanowią węglowodany. Daje nam to 200-300 kcal. 1 gram węglowodanów to 4 kcal. Ostatecznie wychodzi, że możemy zjeść 50-75 gramów węglowodanów na dobę.

Zdrowe tłuszcze muszą stanowić część diety

To one w głównej mierze uzupełniają bilans kaloryczny w trakcie dnia, a także są potrzebne do zachowania pełnej sprawności umysłowej oraz układu krążenia i serca. Nasz mózg w znacznej mierze zbudowany jest z kwasów omega 3, które należy regularnie dostarczać, np. za pomocą oliwy z oliwek, orzechów, oleju lnianego, ryb morskich oraz nasion. 

fot. Opinie Konsumentów

Należy także pamiętać o odpowiedniej ilość warzyw

Dostarczają one witamin, minerałów oraz błonnika. Wszystkich tych składników będziemy mieć za mało z powodu ujemnego bilansu kalorycznego.

Odpowiednia podaż białka

Osoby trenujące regularnie powinny spożywać 2-2,5 grama białka na kilogram masy ciała. Białko dobrej jakości dostarcza organizmowi aminokwasów, które wykorzystywane są do budowy komórek oraz procesów biochemicznych. Dobrym źródłem białka są jaja, które mają wysoką biodostępność, mięso drobiowe oraz ryby morskie.

Dieta low carb – efekty

Przede wszystkim jej efektem będzie zrzucenie zbędnych kilogramów, ale nie tylko! Zmiana sposobu odżywiania zapewni także poprawę samopoczucia, podniesienie witalności, a nawet usprawni działanie mózgu. Ten rodzaj diety przyczynia się także do poprawy funkcjonowania układu nerwowego i  krążenia oraz do poprawy wyglądu skóry. 

Dla kogo jest dieta Low Carb? Największą popularnością cieszy się przede wszystkim wśród tych, których aktywność fizyczna w ciągu dnia jest niższa, a praca jaką wykonują zazwyczaj jest siedząca. Low carb jest również ciekawą opcją dla osób aktywnych, ale chcących wprowadzić rotację makroskładników w swoim żywieniu. Węglowodany są jedynym makroskładnikiem, który nie jest niezbędny do przeżycia, a co za tym idzie można go ograniczyć lub nawet wykluczyć w całości. 

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Dieta ujemnych kalorii - na czym polega? Dieta ujemnych kalorii - na cz...

Które produkty mają ,,ujemne kalorie"?

Pokrzywa indyjska – remedium na nadwagę? Pokrzywa indyjska – remedium n...

Co na ten temat mówią specjaliści?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!