TOP 6 owoców według dietetyków

TOP 6 owoców według dietetyków

Poradnik Zdrowie

Owoce powinny stanowić nieodłączny element każdej diety. Dostarczają niezbędnych dla zdrowia witamin i minerałów. Które owoce dietetycy cenią najbardziej?

Najlepsze owoce

Jabłka

Badania wskazują, że dzięki dużej zawartości związków fenolowych regularne spożywanie jabłek może obniżyć poziom cholesterolu, wspiera prawidłowe funkcje komórek i poprawia przepływ krwi. Oprócz tego są dobrym źródłem witaminy C oraz błonnika pokarmowego, który doskonale wpływa na funkcjonowanie jelit.

Kiwi

Kiwi to przede wszystkim źródło kwasu foliowego, karotenoidów i potasu, regulującego ciśnienie krwi i rytm serca. Dostarcza także magnez, miedź, wapń, mangan i witaminę C. Niektóre badania wykazują, że kiwi zjedzone wieczorem ułatwia zasypianie.


fot. Najbardziej...

Banany

Banany zawierają witaminy A, C, E, K oraz te z grupy B. Dostarczają także pokaźne ilości błonnika, magnezu, fosforu i wapnia, jednak najbardziej znane są jako źródło potasu. Pomagają w normalizacji poziomu ciśnienia krwi, zmniejszają ryzyko miażdżycy i udaru, pomagają w walce z anemią, a zawarta w nich dopamina skutecznie poprawia nastrój i pamięć.

Pomarańcze

Pomarańcze dostarczają dużych ilości beta-karotenu i witaminy C, która jest silnym antyoksydantem - już jedna pomarańcza pokrywa dzienne zapotrzebowanie. Znajdziemy w nich witaminy z grupy B, wpływające na pracę układu nerwowego oraz potas wspierający pracę serca.

Winogrona

Winogrona są źródłem polifenoli, które eliminują z organizmu wolne rodniki, odpowiedzialne m.in. za mutacje DNA, rozwój nowotworów i przedwczesne starzenie się komórek organizmu. Duże ilości resweratrolu sprawiają, że działają przeciwzapalnie, zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia, w tym choroby niedokrwiennej serca, zawałom serca oraz miażdżycy.

Truskawki

Truskawki to doskonałe źródło witaminy C (lepsze niż cytrusy), A, E, witamin z grupy B, fosforu, krzemu, magnezu, potasu, wapnia, żelaza i cynku. Dzięki temu odkwaszają organizm, zmniejszają ryzyko chorób serca, łagodzą stany zapalne, wzmacniają układ odpornościowy, a także pomagają obniżyć ciśnienie krwi.

A jakie są Twoje ulubione owoce?

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Dieta Cambridge - dlaczego warto Dieta Cambridge - dlaczego war...

Czy warto stosować Dietę Cambridge? Dowiecie się u nas!

Dieta wodna Dieta wodna

Dieta wodna - czy jest bezpieczna? A może to po prostu szybk...

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!